Good Neighbor Report voor Cartamundi: CSR-verslag met een hart

“Duurzaamheid is een serieuze zaak, maar we kunnen er gerust op een hartelijke en speelse manier mee omgaan.” Toen Cartamundi ons vroeg om hun eerste CSR-verslag te schrijven, had Global CSR Manager An Christiaen een helder doel voor ogen: “Het verslag moet aansluiten bij onze producten.” Het Good Neighbor Report focust behalve op cijfers en strategie ook op mensen. Hun prachtverhalen en -initiatieven staan centraal.

De vraag: schrijf een CSR-rapport dat blijft nazinderen

Sinds het begin van de coronacrisis doet Cartamundi extra inspanningen om zijn steentje bij te dragen in de

Cartamundi is een van oorsprong Belgische wereldspeler met afdelingen in onder andere Brazilië, Duitsland, de Verenigde Staten en India. In de omvang van het bedrijf schuilt meteen ook de uitdaging. “Cartamundi is één grote familie, maar ieder familielid heeft wel een eigen verhaal”, vertelt An. “Daarom was het een grote uitdaging om de juiste structuur en toon te vinden.”

Hoe verbind je de globale strategie met de lokale verhalen? En hoe inspireer je lezers om net als Cartamundi duurzaam om te gaan met mens en omgeving? Samen met An keken we kritisch naar de opbouw en het format van het rapport. Zo bouwden we een logische structuur met storytelling als rode draad. 

“De leading stories zijn het hart van ons verslag en tonen hoe onze mensen de daad bij het woord voegen.”

An Christiaen, Global CSR Manager bij Cartamundi

Onze oplossing: laat je duurzaamheidsverslag spreken met verhalen

Om Ans visie tot leven te brengen, gingen we samen op zoek naar warme verhalen op de werkvloer. Van Executive Directors tot ingenieurs: in elke uithoek van de organisatie waren inspirerende initiatieven te vinden.

Cartamundi bedacht het sterke, herkenbare concept van de ‘Good Neighbor’, dat we doortrokken doorheen het hele verslag. Een goede buur is zorgzaam, altijd bereid om te luisteren en helpt met plezier anderen, de omgeving en de planeet. Het Good Neighbor Report vertolkt een ambitie en een verantwoordelijkheid die Cartamundi wil aanmoedigen in de hele organisatie.

Resultaat: een CSR-verslag dat uitnodigt om te lezen!

Het Good Neighbor Report van Cartamundi vertelt welke inspanningen het bedrijf vandaag levert voor zijn werknemers, de gemeenschappen waar het actief is en de planeet. De verhalen van de mensen op de werkvloer maken de ambities tastbaar. En tonen hoe de medewerkers van Cartamundi dagelijks de daad bij het woord voeren. Het resultaat is kleurrijk, verbindend en zelfs hartverwarmend. Kijk maar.

In ’t kort:

  • meer dan 120.000 tekens geschreven
  • 138 pagina’s inspirerende content
  • verhalen uit 8 landen

Over Cartamundi

Cartamundi is wereldmarktleider in de productie van spellen en speelkaarten. UNO, Monopoly en Shuffle? Een groot deel van de spellen die je in de kast hebt liggen, wordt gemaakt door Cartamundi. Ook iconische merken als Bicycle, Bee en COPAG zijn thuis bij Cartamundi. Cartamundi heeft vandaag vestigingen in 12 landen. Wat de 2900 medewerkers van Cartamundi verbindt? De purpose Sharing the magic of playing together.

Jouw maatschappelijke verantwoordelijkheid in de verf zetten?

Een CSR-verslag dat informeert, overtuigt en harten verwarmt? Echt een klus voor Like Minds. We gieten jouw thema’s in inspirerende verhalen en toveren elk rapport om tot een goed doordachte publicatie, die niemand onbewogen laat.