E-bis: stevig in het zadel dankzij sterke communicatiestrategie en website

De circulaire fietsmicrobe verspreiden

E-bis is de circulaire fietswinkel die in Vlaanderen wil doorbreken. Met haar unieke combinatie van nearly new bikes en duurzaam en sociaal ondernemen maakt de bikeshop het verschil. Onze uitdaging? Helderheid brengen met strategie. En op basis daarvan een website creëren die de juiste snaren raakt. Zodat E-bis zich nog beter kan positioneren.

Voor deze opdracht bundelden we onze krachten met We Make, onze vaste partner in digitale creaties. Wij zorgde voor de communicatiestrategie, tone of voice en webcopy. We Make verzorgde de nieuwe huisstijl en het webdesign.

Vraag: doordachte aanpak om E-bis als merk te versterken

Team E-bis had een duidelijke vraag: zet onze bikeshop in de markt als dé circulaire fietspartner voor particulieren en bedrijven. Met een frisse website en energieke copy. We kwamen samen tot drie concrete doelstellingen:

  1. Werk de merkidentiteit en huisstijl bij.
  2. Evalueer en optimaliseer de huidige communicatiekanalen.
  3. Ontwerp en ontwikkel een nieuwe website met webshop, gericht op UX en conversie.

Actie: strategie als wegwijzer, website als doeltreffend digitaal uithangbord

Onze Tour d’E-bis bestond uit de volgende etappes:

  • Wat onderscheidt E-bis op de markt? We vonden het antwoord tijdens drie workshops met het team van fietsexperts.
  • Via persona-oefeningen kregen we inzicht in de verschillende doelgroepen. We namen ook de customer journey kritisch onder de loep. En gingen op zoek naar de échte persoonlijkheid van E-bis. Zo zetten we de identiteit, missie, meerwaarde, positionering en aanpak van E-bis op scherp.
  • We vertaalden de inzichten uit de workshops naar een doelgerichte communicatiestrategie. Consistent en relevant voor de verschillende doelgroepen.
  • Partner We Make zorgde voor de visuele rebranding en ontwierp de wireframes. Die vormden de bouwstenen van de webpagina’s. En zo de gps voor onze copy.
  • Onze projectmanager stelde briefingdocumenten en templates op. Team E-bis vulde die in, of nam ze samen met ons door tijdens een digitaal overleg. Zo liep de uitwerking van de verschillende webpagina’s op wieltjes.
  • Onze head of copy werkte de tone of voice uit. Die klinkt energiek, bevlogen, inspirerend en sympathiek. Precies zoals de E-bissers.
  • We voerden SEO-onderzoek uit om de online zichtbaarheid van de webpagina’s te vergroten.
  • Ons copyteam schreef alle webpagina’s uit. Van homepage tot FAQ’s. Kort, krachtig en met een vleugje humor. Complementair met het bold webdesign van e-bis.be.

Resultaat: E-bis zit mee in de kopgroep

Op E-bis.be vindt ieder wat wiels. Nog voor ze ‘elektrischefietsbatterij’ kunnen zeggen. Dankzij de logische structuur, iconen, opvallende buttons en filtermogelijkheden vind je snel de fiets die bij je past. Zelfs als je nog niet weet waarnaar je op zoek bent.

Heldere titels, kortgewiekte alinea’s en sprekende, speelse copy nemen de lezer op sleeptouw. Net als het energieke design en de karaktervolle kleuren. Je krijgt direct zin om met je elektrisch aangevuurde stalen ros op pad te gaan.

Verken de E-bis website

Over E-bis

E-bis maakt het verschil met kwaliteitsfietsen en circulair en sociaal ondernemen. De bikeshop en het herstelatelier van E-bis? Die liggen in hartje Mechelen. Daar vind je betrouwbare en betaalbare tweedehands e-bikes van toonaangevende merken. Zorgvuldig geïnspecteerd en mét garantie. Nearly new, zonder gedoe.

Jouw merk piloteren tot vooraan in het peloton?

Klaar om jouw merk te positioneren in de kopgroep? Met een communicatiestrategie, heldere content of een nieuwe website? Bij Like Minds ben je aan de juiste halte. Samen met jou bouwen we een verhaal dat tot de verbeelding spreekt.