Intranet Redline verbindt collega’s bij Coca-Cola European Partners
Coca-Cola European Partners, de bottelaar van Coca-Cola, lanceerde in 2020 een gloednieuw intranet: Redline. Daar delen en bekijken medewerkers zelf foto’s, artikels en informatie, als een soort interne Facebook. Zo blijft iedereen op de hoogte van het reilen en zeilen binnen CCEP. Ook tijdens de coronapandemie.
Om hun medewerkers warm te maken voor het nieuwe intranet, zocht CCEP een partner die hen kon helpen met een sterke communicatiecampagne. En toen was daar Like Minds! Wij stelden een campagne voor met video, e-mail automation en een leaflet. Het resultaat? Enthousiaste medewerkers die Redline frequent gebruiken.
De vraag: ontwikkel een Redline-campagne die onze medewerkers enthousiast maakt
Redline is het nieuwe intranet dat CCEP in september 2020 lanceerde. De werknemers wisten nog van niets. Met duidelijke interne communicatie – via allerlei platformen – wilde CCEP zijn medewerkers prikkelen en informeren. De verbinding tussen collega’s stond centraal. Een kolfje naar onze hand.

Onze oplossing: een uitgebreide interne campagne die aanzet tot actie
Like Minds zette een interne campagne op poten, compleet met video, e-mail automation flow en informatieve leaflet in het Frans en Nederlands. Wie of wat is Redline en wat heb ik eraan? Die vragen werden grondig beantwoord. Wij namen de contentstrategie, de copy, het grafische ontwerp en de videoproductie op ons – in samenwerking met onze vertrouwde partners. Zo werd de lanceringscampagne een consequent verhaal dat aanzet tot actie. En met een duidelijke rode draad.
Het resultaat: een knappe campagne die motiveert om Redline te leren kennen
In een interne video moedigde Country Director An Vermeulen haar collega’s aan om het nieuwe platform te verkennen. En om een antwoord te delen op de vraag: wat vind jij zo leuk aan je job? Met die goed doordachte call to action zetten we de lancering van Redline goed in. De medewerkers van CCEP deelden massaal positieve boodschappen op Redline. Het startschot was gegeven: op naar meer sociale verbinding!
In ‘t kort:
- een toffe tweetalige video met de Country Director Belgium & Luxembourg van Coca-Cola European Partners – van scenario tot montage
- 4 e-mails die stap voor stap meer weetjes en info over Redline prijsgeven, compleet met gifs en banners in de huisstijl
- een mooie leaflet over Redline
- slides voor op de beeldschermen van de productiesites
- copy en visuals voor socialmediaposts op Redline
Over Coca-Cola European Partners
Met meer dan 23.000 medewerkers over de hele wereld is Coca-Cola European Partners (CCEP) de grootste bottelaar van frisdrankenfabrikant Coca-Cola. CCEP investeert ook sterk in duurzame initiatieven zodat iedereen kan genieten van een cola op een schone planeet.
Ook interesse in een sprekende interne communicatiecampagne?
Het is belangrijk dat je medewerkers mee zijn met wat er binnen de organisatie gebeurt. En dat ze enthousiast blijven om bij jou te werken. Daarom is goede interne communicatie cruciaal. Like Minds vertaalt jouw boodschap naar een verhaal dat motiveert en goed aankomt. Benieuwd hoe?