In volle vaart naar een blinkende merknaam

Diensten

Copywriting

Een merk en zijn naam, dat moet klikken. Wij lieten Mark Vertongen, bedenker van een nieuwe soort autoshampoo, kennismaken met verschillende namen voor zijn product. De favoriet kwam al snel uit de bus. En of het een match made in heaven is.

De vraag: bedenk een veelzeggende merknaam voor een nieuwe soort autoshampoo

Een shampoo die ieder voertuig schoon krijgt zonder dat je het hoeft aan te raken? Eentje die zes keer sneller reinigt dan gewoonlijk en geen enkel stofje of krasje achterlaat? Dat is een straffe belofte die vraagt om een even straffe naam! Productbedenker Mark vroeg aan buurman en freelance copywriter Andy Vandeborne om zijn website te schrijven. Andy zocht op zijn beurt een partner tijdens de zoektocht naar de perfecte naam. Die vond hij in Like Minds.

Onze oplossing: Blink, een merknaam die doet wat hij belooft

Hoe je een merknaam ontwikkelt? Sam stelde een handig document op met tips en tricks voor alle collega’s. Daarna volgden een paar geïnspireerde brainstormsessies. Resultaat? Een berg knappe ideeën. Van grappige namen als The Fast and the Filthy tot krachtige namen als Powershine. We verzonnen ook een hele hoop slogans om de naam te onderstrepen. Tot we de uitblinker vonden: Blink.

Het resultaat: een sterke naam die doet wat hij belooft

Blinken. Dat is wat je auto doet wanneer je hem gewassen hebt met Marks product. Maar blink betekent in het Engels ook een oogwenk, ongeveer de tijd die je nodig hebt om je auto te wassen met Blink. De perfecte catchy naam voor deze autoshampoo. We bedachten er ook een mooie slogan bij: More time to shine. Want als je Blink gebruikt, win je tijd. En krijg je altijd een stralend resultaat!

In ‘t kort:

  • een merknaam die blijft hangen
  • een slagzin die de essentie perfect samenvat

Over Blink

Autoshampoo Blink werd bedacht door Mark Vertongen uit Zemst. Na jaren campers schoonmaken was hij het beu om zoveel tijd te verspillen. Geen enkele shampoo deed wat hij moest doen. Daarom besloot hij er gewoon zelf eentje te maken.

Ook interesse in een flitsende nieuwe naam?

Je krijgt maar één kans op een goede eerste indruk. Jouw merknaam is dus extreem belangrijk. Een goed doordachte naam straalt professionaliteit en vertrouwen uit. Zin om samen met ons te speuren naar de geknipte naam voor jouw merk, bedrijf of project? We’re on it!