Leren over duurzaamheid wordt kinderspel bij Colruyt Group

Diensten

Copywriting

Duurzaamheid is een belangrijk thema voor Colruyt Group. Daarom zet het retailbedrijf regelmatig initiatieven op poten die focussen op zijn vier prioriteiten: gezondheid, samenleving, dierenwelzijn en milieu. Maar hoe kon Colruyt Group ook kinderen betrekken in het gesprek over duurzaamheid? Met die vraag kwam spelfabrikant Cartamundi bij Like Minds aankloppen. Resultaat? Een educatief spel dat kinderen spelenderwijs doet nadenken over belangrijke duurzaamheidsthema’s.

De vraag: maak nadenken over duurzaamheid leuk voor kinderen

Cartamundi daagde ons uit om een spel op kindermaat uit te werken voor Colruyt Group. Het spel moest de vier duurzame prioriteiten van Colruyt benadrukken. En supertof zijn, natuurlijk!

Om de ideeën te doen stromen, gingen Colruyt Group en Cartamundi samen van start met een interactieve workshop. Like Minds werkte op voorhand een paar voorbeeldzinnetjes uit voor de vier topics. Zo wakkerden we de creativiteit aan tijdens de brainstormsessie. De deelnemers staken de handen uit de mouwen en fantaseerden volop mee over de inhoud van het spel. Een kleine opdracht die zou uitgroeien tot een heuse samenwerking. Met als ultieme resultaat: een duurzaamheidsspel.

Onze oplossing: 4 figuurtjes en 128 knotsgekke uitdagingen

‘Stap voor Stap’, hét spel over duurzaamheid van Colruyt Group, was geboren. We bedachten vier grappige personages en maar liefst 128 in-game uitdagingen om kinderen op een creatieve manier te doen nadenken over duurzaamheid. Hoe kan je een zwerfkat helpen? Wat kan je doen voor je eenzame buurvrouw? En hoe draag je meer zorg voor het milieu? Geen enkel antwoord is fout! Daarna namen we ook de spelregels onder handen. Duidelijk, inspirerend en prikkelend zodat ze het spelletje steeds opnieuw willen spelen. Missie geslaagd!

Het resultaat: een knagisch spel op kindermaat

Een hoop creativiteit, veel verbeelding, diverse brainstormsessies en vlekkeloze communicatie tussen Like Minds, Cartamundi en Colruyt Group. Dat is de perfecte mix voor een gedroomd eindresultaat: een leuk en grappig spel over duurzaamheid.

In ‘t kort:

  • 4 unieke personages
  • 128 originele uitdagingen
  • duidelijke spelregels
  • vertaling in het Frans
  • klassenposter voor leerkrachten
  • ondertiteling voor de instructievideo

Over Cartamundi

Cartamundi is een Belgische producent en verkoper van kaarten en spelletjes die de wereld heeft veroverd. UNO, Monopoly en Pictionary? Een groot deel van de spellen die je in de kast hebt liggen, worden gemaakt door Cartamundi.

Ook interesse in straffe copy voor een uniek project?

Schrijven voor kinderen is soms lastiger dan gedacht. Wij hebben de expertise om jouw verhaal glashelder over te brengen. Ook een bijzonder project in de pijplijn? Wij staan voor je klaar.