Voices of Coca-Cola: unieke portretten van medewerkers

De werknemers van Coca-Cola in de schijnwerpers met tekst, foto’s en video’s

Het format ‘Voices of Coca-Cola’ laat je kennismaken met de werknemers van de drankenproducent in België en Luxemburg. Via het Voices-platform ontdek je diverse profielen, van gepassioneerde smaakmakers tot doorgewinterde magazijnmeesters. Want medewerkers zijn het kloppende hart van de organisatie.

Geschreven interviews, stijlvolle portretfoto’s en korte video’s zijn de perfecte mix voor het concept. En een uitdaging voor Like Minds om alles te blenden.

Vraag: geef onze medewerkers van Coca-Cola een platform

Als vaste contentpartner van Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) en The Coca-Cola Company kreeg Like Minds de opdracht om een format te ontwikkelen waarin de diverse en unieke verhalen van medewerkers verteld kunnen worden, en waardoor het publiek Coca-Cola als werkomgeving kan ontdekken.

We drukten onze eigen creatieve stempel op het Zweedse format ‘Voices of Coca-Cola’. En dachten mee na over hoe het concept intern en extern kon stralen. Want elke voice verdient aandacht.

Actie: portretten creëren met boeiende verhalen, sprekende foto’s en inspirerende video’s

We vertellen de verhalen van Coca-Cola-medewerkers met geschreven interviews, foto’s en videoportretten. Zonder kleffe ‘wat is het leuk om hier te werken’-vibe. Wel puur, vanuit wat de personen zelf kwijt willen. Onze ingrediënten?

  • persoonlijke verhalen – Geselecteerde werknemers beantwoorden vragen over bijvoorbeeld hun werk en passies. Bij elk interview vonden we een persoonlijke invalshoek. We herwerkten hun antwoorden tot een sprekend verhaal.
  • knappe portretfoto’s – De fotograaf wist een natuurlijke glimlach te ontlokken op het gezicht van iedere geportretteerde. Goed voor warme, vrolijke en ongedwongen sfeer.
  • krachtige video’s – Tien werknemers in uiteenlopende functies kregen een kort maar krachtig videoportret. We volgden hen tijdens hun werkdag. En puurden boeiende quotes uit face-to-face interviews. Zo deelt werknemer Isabelle dat elke werkdag bij Coca-Cola divers is door de internationale samenwerking met zoveel collega’s in andere landen. Ze vindt het ongelooflijk boeiend om in aanraking te komen met verschillende talen, entiteiten, culturen en gewoonten.  
  • overzichtelijke landingspagina – Om alle portretten te vatten in één overzicht, werkten we een landingspagina uit. Bezoekers van de pagina krijgen een voorproefje van ieder profiel met foto, naam en korte quote. Wil je de persoon beter leren kennen? Dan klik je op het profiel.

Resultaat: een persoonlijke kennismaking met Coca-Cola

‘Voices of Coca-Cola’ geeft de drankenproducent een menselijk gezicht. Externe stakeholders krijgen een inkijk in het hart van de organisatie. En Coca-Cola-medewerkers uit België en Luxemburg leren andere collega’s kennen. Op het Voices-platform stroomt alle content samen op één plek.

Over Coca-Cola

Coca-Cola Europacific Partners is de grootste bottelaar van de producten van The Coca-Cola Company. Er zijn meer dan 2.100 medewerkers in de Benelux. Via het plan This If Forward, investeert CCEP ook sterk in duurzame initiatieven. Coca-Cola Services is het lokale onderdeel van The Coca-Cola Company in België en Luxemburg, waar ze nieuwe dranken en verpakkingen ontwikkelen.

Jouw teamleden in de spotlights?

Wil je een waardevolle stem geven aan je medewerkers en stakeholders? Verpersoonlijk jouw DNA en laat je publiek een kijkje nemen in de coulissen van jouw bedrijf. Met de juiste mix van verhalen, in woord en beeld.