Cases category: Contentstrategie

StoneSeal: strategie en webshop zorgen voor een stevige fundering

StoneSeal: strategie en webshop zorgen voor een stevige fundering

Natuursteen en beton verdienen de beste zorg Natuursteen en betonvloeren zijn subtiele blikvangers. Daarom verdienen ze een VIP-behandeling. Bij StoneSeal vind je hoogwaardige onderhoudsproducten, lijmen en kitten van topmerken. Onze uitdaging? Het nieuwe merk stevig in de markt verankeren.     We zorgden voor de positioneringsstrategie, de huisstijl en tone of voice, en als sluitsteen: een […]

E-bis: stevig in het zadel dankzij sterke communicatiestrategie en website

E-bis: stevig in het zadel dankzij sterke communicatiestrategie en website E-bis website

De circulaire fietsmicrobe verspreiden E-bis is de circulaire fietswinkel die in Vlaanderen wil doorbreken. Met haar unieke combinatie van nearly new bikes en duurzaam en sociaal ondernemen maakt de bikeshop het verschil. Onze uitdaging? Helderheid brengen met strategie. En op basis daarvan een website creëren die de juiste snaren raakt. Zodat E-bis zich nog beter […]

‘Iedereen mee’-krantje: alle Justitie-medewerkers mee met de digitalisering

‘Iedereen mee’-krantje: alle Justitie-medewerkers mee met de digitalisering

Digitalisering van Justitie helder en toegankelijk gebracht Op 20 april 2023 organiseerde de FOD Justitie ‘Iedereen mee’, een online inspiratiedag voor haar medewerkers. Het hoofddoel? Iedereen informeren en inspireren over de digitaliseringsprojecten. Om de deelnemers warm te maken voor de inspiratiedag, schreven we een krantje. Een waar collector’s item. Restless Minds, een creatief bureau voor […]

Maandag® Belgium krijgt frisse rebranding

Maandag® Belgium krijgt frisse rebranding Frisse rebranding Maandag

Op een blauwe maandag, in het najaar van 2021, zoemde plots de smartphone. Of we konden helpen bij de rebranding van recruiter Whoohoo, en snel. Het was het startschot van een intensief traject. In januari 2022 bestormde Maandag® Belgium de arbeidsmarkt met frisse energie. Maandag® Belgium maakt deel uit van de Nederlandse organisatie Maandag®. Door […]

Good Neighbor Report voor Cartamundi: CSR-verslag met een hart

Good Neighbor Report voor Cartamundi: CSR-verslag met een hart

“Duurzaamheid is een serieuze zaak, maar we kunnen er gerust op een hartelijke en speelse manier mee omgaan.” Toen Cartamundi ons vroeg om hun eerste CSR-verslag te schrijven, had Global CSR Manager An Christiaen een helder doel voor ogen: “Het verslag moet aansluiten bij onze producten.” Het Good Neighbor Report focust behalve op cijfers en […]

Benefits of Play: inspirerende longreads voor Cartamundi

Benefits of Play: inspirerende longreads voor Cartamundi © Cartamundi

Iedereen heeft wel een kaartspel in de schuif liggen. Maar hoe ouder we worden, hoe minder vaak we het bovenhalen. Toch is spelen en blijven spelen voor alle leeftijden belangrijk. Jonge kinderen ontwikkelen spelenderwijs nieuwe skills, terwijl drukke dertigers dankzij spelletjes hun stresspeil onder controle houden. En de generatiekloof? Die smelt als sneeuw voor de […]

Intranet Redline verbindt collega’s bij Coca-Cola European Partners

Intranet Redline verbindt collega’s bij Coca-Cola European Partners

Coca-Cola European Partners, de bottelaar van Coca-Cola, lanceerde in 2020 een gloednieuw intranet: Redline. Daar delen en bekijken medewerkers zelf foto’s, artikels en informatie, als een soort interne Facebook. Zo blijft iedereen op de hoogte van het reilen en zeilen binnen CCEP. Ook tijdens de coronapandemie.  Om hun medewerkers warm te maken voor het nieuwe […]

Je toeristische verblijf in de markt zetten? Laat je inspireren door onze brochure

Je toeristische verblijf in de markt zetten? Laat je inspireren door onze brochure

Toeristen zoeken steeds vaker naar unieke ervaringen en sterke verhalen. Daarom schreef Like Minds een inspiratiebrochure voor Toerisme Vlaanderen die logiesuitbaters overtuigt om hun profilering aan te pakken. Zes succesvolle logiesuitbaters schitteren in de brochure. Zo vertaalden we de marketingtheorie naar concrete tips voor logiesuitbaters. Resultaat? Een brochure barstensvol inspiratie. De vraag: overtuig logiesuitbaters om […]

Talent stroomt binnen na employerbranding-campagne voor X2O

Talent stroomt binnen na employerbranding-campagne voor X2O

Voor X2O, dé badkamerspecialist voor particulieren, draaiden we de kraan naar straf talent helemaal open. Met een ijzersterke employerbranding-strategie, een nieuwe website, brochure en overtuigende video’s. De vraag: ontwikkel een trefzekere campagne  Een retailer die maar blijft groeien, heeft steengoede medewerkers nodig. En dat betekent … Juist: een gefundeerde employer brand en straffe content. Om […]

Graduaatsopleidingen spelen de hoofdrol in animatievideo voor Thomas More

Graduaatsopleidingen spelen de hoofdrol in animatievideo voor Thomas More

Sinds september 2019 is het gros van de vroegere HBO5-opleidingen omgevormd tot graduaatsopleidingen. Dat betekent dat studenten in heel wat vakgebieden aan de hogeschool studeren in plaats van aan een Centrum voor Volwassenenonderwijs. Deze revolutie kreeg een podium in een flitsende animatievideo.