Cases category: Copywriting

Good Neighbor Report voor Cartamundi: CSR-verslag met een hart

Good Neighbor Report voor Cartamundi: CSR-verslag met een hart

“Duurzaamheid is een serieuze zaak, maar we kunnen er gerust op een hartelijke en speelse manier mee omgaan.” Toen Cartamundi ons vroeg om hun eerste CSR-verslag te schrijven, had Global CSR Manager An Christiaen een helder doel voor ogen: “Het verslag moet aansluiten bij onze producten.” Het Good Neighbor Report focust behalve op cijfers en […]

Benefits of Play: inspirerende longreads voor Cartamundi

Benefits of Play: inspirerende longreads voor Cartamundi © Cartamundi

Iedereen heeft wel een kaartspel in de schuif liggen. Maar hoe ouder we worden, hoe minder vaak we het bovenhalen. Toch is spelen en blijven spelen voor alle leeftijden belangrijk. Jonge kinderen ontwikkelen spelenderwijs nieuwe skills, terwijl drukke dertigers dankzij spelletjes hun stresspeil onder controle houden. En de generatiekloof? Die smelt als sneeuw voor de […]

Friends komt tot leven in de doldwaze ‘Wicked Wango Quiz’

Friends komt tot leven in de doldwaze ‘Wicked Wango Quiz’

Oh. My. God. Dat was onze reactie toen spelfabrikant Cartamundi bij ons kwam aankloppen. Hun vraag? Een gezelschapsspel gebaseerd op de Bamboozled-quiz uit de sitcom Friends. Doldwaze Engelstalige copy voor een spel vol humor? Dat hoef je ons geen twee keer te vragen! “You spin the Wheel of Mayhem to go up the Ladder of […]

Animatievideo over 100% rpet zet recyclageverhaal van Coca-Cola in de kijker

Animatievideo over 100% rpet zet recyclageverhaal van Coca-Cola in de kijker

Spannend nieuws: vanaf de zomer van 2021 bestaan de petflessen van Coca-Cola voor 100% uit gerecycleerd materiaal (behalve de dop en het etiket). Een grote stap naar een duurzame economie. Als vaste contentpartner van Coca-Cola kregen we de kans om die boodschap te verwerken in een animatievideo voor het grote publiek. Knappe verhalen over een groenere wereld: […]

Overtuigende getuigenissen over de workshops van Toerisme Vlaanderen

Overtuigende getuigenissen over de workshops van Toerisme Vlaanderen

Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Toerisme Vlaanderen organiseert workshops voor organisaties met een gidsenwerking. Daar leren deelnemers nieuwe vaardigheden om hun team te versterken. En krijgen ze tools aangereikt die hen helpen om de opvolging van gidsen in goede banen te leiden. Zo stemmen ze hun rondleidingen beter af op de […]

Intranet Redline verbindt collega’s bij Coca-Cola European Partners

Intranet Redline verbindt collega’s bij Coca-Cola European Partners

Coca-Cola European Partners, de bottelaar van Coca-Cola, lanceerde in 2020 een gloednieuw intranet: Redline. Daar delen en bekijken medewerkers zelf foto’s, artikels en informatie, als een soort interne Facebook. Zo blijft iedereen op de hoogte van het reilen en zeilen binnen CCEP. Ook tijdens de coronapandemie.  Om hun medewerkers warm te maken voor het nieuwe […]

In volle vaart naar een blinkende merknaam

In volle vaart naar een blinkende merknaam

Een merk en zijn naam, dat moet klikken. Wij lieten Mark Vertongen, bedenker van een nieuwe soort autoshampoo, kennismaken met verschillende namen voor zijn product. De favoriet kwam al snel uit de bus. En of het een match made in heaven is. De vraag: bedenk een veelzeggende merknaam voor een nieuwe soort autoshampoo Een shampoo […]

Je toeristische verblijf in de markt zetten? Laat je inspireren door onze brochure

Je toeristische verblijf in de markt zetten? Laat je inspireren door onze brochure

Toeristen zoeken steeds vaker naar unieke ervaringen en sterke verhalen. Daarom schreef Like Minds een inspiratiebrochure voor Toerisme Vlaanderen die logiesuitbaters overtuigt om hun profilering aan te pakken. Zes succesvolle logiesuitbaters schitteren in de brochure. Zo vertaalden we de marketingtheorie naar concrete tips voor logiesuitbaters. Resultaat? Een brochure barstensvol inspiratie. De vraag: overtuig logiesuitbaters om […]

Talent stroomt binnen na employerbranding-campagne voor X2O

Talent stroomt binnen na employerbranding-campagne voor X2O

Voor X2O, dé badkamerspecialist voor particulieren, draaiden we de kraan naar straf talent helemaal open. Met een ijzersterke employerbranding-strategie, een nieuwe website, brochure en overtuigende video’s. De vraag: ontwikkel een trefzekere campagne  Een retailer die maar blijft groeien, heeft steengoede medewerkers nodig. En dat betekent … Juist: een gefundeerde employer brand en straffe content. Om […]

Graduaatsopleidingen spelen de hoofdrol in animatievideo voor Thomas More

Graduaatsopleidingen spelen de hoofdrol in animatievideo voor Thomas More

Sinds september 2019 is het gros van de vroegere HBO5-opleidingen omgevormd tot graduaatsopleidingen. Dat betekent dat studenten in heel wat vakgebieden aan de hogeschool studeren in plaats van aan een Centrum voor Volwassenenonderwijs. Deze revolutie kreeg een podium in een flitsende animatievideo.